خردهفروشی Luxottica حدود ۹۰۰۰ مکان خردهفروشی در آمریکا، آمریکایلاتین، کانادا، چین، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، بریتانیا و اماراتمتحدهعربی دارد. مرکز بخش خردهفروشی در میسون، اوهایو، آمریکا (شمال آمریکا)قرار دارد. برندهایی که خردهفروشی آنها شامل موارد زیر است:
Luxottica بزرگترین خردهفروشی اپتیکی در ایالاتمتحده، با در دست داشتن حدود ۷.۳ درصد از فروش خردهفروشی کل آمریکا در سال ۲۰۱۵ است.
Luxottica همچنین صاحب EyeMed مراقبت از بینایی، یک سازمان مراقبت از بینایی در ایالاتمتحده است. این شرکت، در سال ۲۰۱۴، دومین شرکت منافع بزرگ دید در ایالاتمتحده آمریکا است.
این شرکت بخاطر قیمت بالای عینک هایی با نام تجاری اش، مانند rayban، Oakley، و چند نفر دیگر مورد انتقاد قرار گرفتهاست. در سال 2012 در مجله تلویزیونی ۶۰ دقیقه، تمرکز بر این مساله بود که آیا شرکت هولدینگ از برندهای گسترده در این صنعت برای بالا نگه داشتن قیمتها استفاده می کند؟. Luxottica نه تنها مجموعه بزرگی از برندها (بیش از ۱۲ عدد) از جمله ریبن و Oakley ست، بلکه خرده فروشانی مانند سان گلس هات و اولیور پیپلز را هم شامل می شود و همچنین گروه های کلیدی مرتبط با چشم از جمله بزرگترین شرکتهای بیمه عینک در آمریکا زیر مجموعه این هولدینگ هستند. از همین روست که در این برنامه هولدینگ Luxottica متهم به اعمال انحصار کامل بر روی صنعت اپتیکی و محصولات مرتبط با آن شدهاست.
به عنوان مثال، زمانی که سهام شرکت دچار مشکل شود، اوکلی خرید را متوقف می کند و در نتیجه قیمتهای عینک آفتابی ریبن را افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، استدلال شدهاست که با داشتن شرکت بیمه EyeMed، این شرکت همچنین بخشی از بازار خریداران را نیز به راحتی کنترل میکند. جوابیه این شرکت به این صحبتها این بود که بازار عینک بسیار رقابتی است و ۱۰ % فروش در سراسر جهان و ۲۰ % در آمریکا را تشکیل میدهند. یورو مونیتور اینترنشنال تخمین زد که سهم بازار Luxottica ۱۴ % در سراسر جهان است و دومین شرکت بزرگ در این صنعت، است که ۱۳ % از سهم بازار را در دست دارد. سومین بازیکن بزرگ این بازار جانسون اند جانسون بود که سهم بازار ۳.۹ % داشت. در اکتبر ۲۰۱۸، Luxottica و Essilor به یک شرکت منفرد ادغام شدند که در حال حاضر تقریبا ۳۰ % سهم بازار جهانی را اشغال کرده و حدود یک بیلیون جفت لنز و فریم در سال دارند. شبکه تلویزیونی HBO در برنامه "هفته گذشته با جان الیور" این شرکت را بعنوان نمونه برجستهای انحصار طلبی در صنعت عینک مورد انتقاد قرار داد.
. در "۲۰۱۹"، "موسس شرکت" LensCrafters دین باتلر با لوس آنجلس تایمز صحبت کرد و نشان داد که تسلط Luxottica بر صنعت عینک منجر به افزایش قیمت حدود ۱۰۰۰ درصدی شدهاست. در مصاحبه، باتلر اشاره شده است که " شما میتوانید با یک سطح کیفیت عالی، به قیمت ۴ تا ۸ دلار، یک فریم بسیار خوب به دست آورید. برای ۱۵ دلار، شما میتوانید فریم های با کیفیت طراحی خاص را به دست آورید، مانند آنچه که از پرادا می گیرید." وقتی گفته شد که بعضی از عینک به اندازه ۸۰۰ دلار در آمریکا هزینه دارند، باتلر گفت: " میدانم. مسخره است. این یک شکاف کامل است
http://idealopticshop.ir/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF/%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7-2
کد: 50019264
زمان انتشار: دوشنبه 14 مرداد 1398 09:53 ق.ظ
منبع: www.idealoptic.ir
تعداد نمایش: 122
دسترسی سریع
درباره ما
تماس با ما
اطلاعات تماس
تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از محتوا تنها با اجازه نامه کتبی و درج لینک منبع مجاز می باشد.